Honda sa zaviazala dosiahnúť v Európe úplnú elektrifikáciu do roku 2025

Pondelok, 2019, marca 4

Honda oznámila ambíciu, že do roku 2025 bude 100 % jej automobilov predávaných v Európe elektrifikovaných.

·         Odhalenie automobilu Honda e Prototype znamená ďalší krok v uvádzaní elektrifikovaných technológií spoločnosti Honda na trh

·         Honda ohlásila vývoj manažmentu energie pre Európu

·         V rámci nového podniku bolo oznámené partnerstvo so spoločnosťou Moixa, špecializovanej na agregáciu zdrojov a spoločnosťou Ubitricity, špecialistom na nabíjanie

Honda využila svoju účasť v Ženeve na oznámenie ďalšej akcelerácie svojich ambícií v oblasti elektrifikácie. Spoločnosť oznámila svoj úmysel do roku 2025 zvýšiť predaj svojich elektrifikovaných hnacích ústrojenstiev v Európe na 100 percent. Táto nová ambícia vychádza z cieľa Hondy z roku 2017, ktorým bolo dosiahnuť, aby do roku 2025 boli dve tretiny jej predaja elektrifikované a v rámci vízie do roku 2030 má pevné miesto v čele globálneho posunu značky k elektrifikácii.

Tom Gardner, hlavný viceprezident spoločnosti Honda Motor Europe, na dnešnej tlačovej konferencii povedal „…od nášho prvého prísľubu v marci 2017 urobil prechod k elektrifikácii výrazný pokrok. Zmeny životného prostredia sú trvalou hnacou silou pre čistejšiu mobilitu. Technológie neúprosne napredujú a ľudia začínajú meniť svoje názory na samotný automobil“.

Odhalenie automobilu Honda e Prototype

Ďalším dôkazom ambície Hondy v oblasti elektrifikácie je automobil Honda e Prototype. Automobil, ktorý sa prvýkrát predstavil v Ženeve, je predpremiérou prvého sériového akumulátorového elektrického vozidla pre európsky trh. Automobil sa zaradil medzi dopravné prostriedky slúžiace na dopravu do práce v mestskom prostredí, vyznačuje sa mimoriadnym dojazdom vyše 200 km a jeho funkcia „rýchleho nabíjania“ ho nabije na 80 % kapacity za 30 minút. Vďaka športovej konfigurácii s pohonom zadných kolies si zachováva jazdnú dynamiku značky Honda. Sériová verzia automobilu Honda e Prototype sa predstaví neskôr v priebehu roka. Zákazníci sa už môžu zaregistrovať na webovej stránke spoločnosti Honda a dostávať aktualizácie a automobil si budú môcť zaregistrovať na vybratých európskych trhoch začiatkom leta.

Uvedenie ďalšej plne hybridnej technológie na trh

Začiatkom roka 2019 Honda úspešne uviedla na trh úplne nový automobil CR-V Hybrid, ktorý sa vyznačuje plne hybridnou technológiou i-MMD. Honda očakáva, že plne hybridná technológia zohrá kľúčovú úlohu pri plnení jej cieľa, ktorým je dosiahnuť 100% elektrifikáciu do roku 2025.

Honda bude pracovať na vývoji manažmentu energie pre Európu

Honda využila príležitosť a na svojej tlačovej konferencii v Ženeve uviedla prvé podrobnosti vývoja riešení manažmentu energie pre Európu.  Toto oznámenie vychádza z konceptu obojsmerného nabíjania Power Manager, ktorý sa prvýkrát predstavil na autosalóne vo Frankfurte v roku 2017.

Honda plánuje vybudovať celé portfólio produktov a služieb v oblasti manažmentu energie, ktoré bude ponúkať komplexné riešenie aj pre zákazníkov EV, aj pre poskytovateľov služieb v Európe.

Tom Gardner povedal: „toto je pre Hondu významný krok, našim záujmom je uvádzaním služieb v oblasti energií na trh poskytovať špičkové inovácie v odvetví…vytvárať pridanú hodnotu pre poskytovateľom energetických systémov a zákazníkov EV“.

Na ďalšom vývoji svojej obojsmernej technológie Honda Power Manager (kompatibilnej s akumulátorovými elektrickými vozidlami, ako je Honda e Prototype) spolupracuje Honda so spoločnosťou EVTEC a v najbližších rokoch plánuje ponúknuť jej komerčnú verziu.

Honda oznámila aj uzatvorenie dohody s dvomi externými partnermi:

-       spoločnosťou Moixa, špecializovanej na technológiu agregácie zdrojov, ktorá zákazníkom umožňuje využívať výhody zdieľania riadenia a kapacity akumulátora ich EV

-       spoločnosťou Ubitricity, špičkovým poskytovateľom riešení v oblasti nabíjania vrátane inovatívneho prístupu k nabíjaniu na uliciach v mestských zónach

Ďalším krokom bude práca na štúdiach uvedenia do praxe pre svoje technológie v anglickom Londýne a nemeckom Offenbachu. Ďalšie smery vývoja by mali byť oznámené neskôr v priebehu roka.