Svet Honda

Sila snov

Historický záber na Soičira Hondu s prvým automobilom Formula 1.
Historický záber na Soičira Hondu s prvým automobilom Formula 1.
Soičiro Honda a Richie Ginther na pretekárskej dráhe.
Soičiro Honda a Richie Ginther na pretekárskej dráhe.

Náš zakladateľ, Soičiro Honda, vždy sníval o budúcnosti. Obyčajne vtedy, keď ju zároveň vytváral. Sen sa začal, keď Soičiro prvý raz uvidel automobil. Zvyšok svojho života venoval tomu, aby sa sen stal realitou.

Posunúť

Logo Honda.

Budovanie sna

Soičiro Honda bol prakticky kreatívny. „Najlepšie sa mi premýšľa, keď mám v rukách montážny kľúč.“

Ide to aj na dvoch kolesách

Úplne prvý originálny model Honda.

Soičiro Honda sa učil pri výrobe súčiastok. Učil sa rýchlo a jeho spoločnosti sa darilo, počas druhej svetovej vojny však bola zničená a musel začať odznova. Tentokrát mal veľký sen. Vytvoril prvé kompletné vozidlo Honda, motocykel typu A.

Založený na bicykli

Motor mal z upraveného elektrogenerátora určeného pre vojenské vysielačky. Bol to okamžitý obchodný úspech. Keď sa minuli zásoby elektrogenerátorov, Soičiro vytvoril vlastný motor. V roku 1948 vznikla spoločnosť Honda Motor Co. Ltd. Sen sa stával skutočnosťou.

Bočný pohľad na motocykel Honda typ A s motorom z elektrogenerátora.

Výkon pre ľudí

Prvý automobil Honda.

V šesťdesiatych rokoch minulého storočia bola spoločnosť Honda najväčším svetovým výrobcom motocyklov. Zákazníci si však žiadali viac. Soičiro v roku 1962 odpovedal prototypom nádherného športového automobilu. V nasledujúcom roku bol zaradený do výroby ako model S500.

Rozvoj

V priebehu dvoch rokov bola potrebná nová továreň, jednoducho aby bolo možné udržať krok s dopytom. Soičirov sen sa rozvíjal a šesťdesiate roky pokračovali.

Trojštvrťový pohľad spredu na Hondu S800.

Americký sen

Výroba a predaj značky Honda na celom svete.

Historický záber spoločnosti Honda Motor Co. v Los Angeles.

Spoločnosť American Honda Motor Co. Inc. bola pôvodne založená na predaj motocykla Honda Super Cub. Čoskoro bolo zrejmé, že USA sú skôr krajinou automobilov než motocyklov.

V roku 1959 spoločnosť Honda prvý raz začala predaj v zámorí a založila si prevádzkovú základňu v Los Angeles. Japonský nováčik sa tak stal vývozcom. Americká Honda čoskoro prekvitala podporovaná klasickou reklamnou kampaňou šesťdesiatych rokov 20. storočia pod heslom, „Najkrajších ľudí stretnete na Honde“. (Je to pravda...)

Príchod do Európy

V roku 1962 spoločnosť oznámila plány na vybudovanie prvej továrne mimo Japonska, a to v meste Aalst v Belgicku. Bola otvorená v nasledujúcom roku, na otvárací ceremoniál priletel sám Soičiro Honda. Spoločnosť Honda Motor Co. Ltd. mala len 15 rokov a už sa stala celosvetovým podnikom.

 

Reklamný slogan motocykla Honda Super Cub.

Náš nezabudnuteľný reklamný slogan pomohol zvýšiť predaj ikonického motocykla Honda Super Cub.

Americká zástava zostavená z automobilov Honda Civic.

Honda Civic bol obratný a úsporný automobil, ktorý bleskovo dobyl Ameriku. Vzhľadom na nové americké predpisy o emisiách to bol v tom čase veľký úspech v konkurenčnom boji s automobilmi s vysokou spotrebou.

Z tohto sa tvoria sny

NSX: superautomobil Honda.

V osemdesiatych rokoch sa Honda stala celosvetovou značkou. Spoločnosť podľa toho nastavila svoje obzory a rozhodla sa vytvoriť superautomobil, avšak bez jeho typických nedostatkov. „Snom každého vývojového technika je vytvoriť športový automobil,“ povedal človek poverený riadením projektu, Šigeru Uehara.

Vstup na závodiská

Projekt pokračoval v osemdesiatych rokoch minulého storočia pod názvom New Sportscar-eXperimental – NSX. Do projektu sa zapojil aj jazdec majstrovstiev sveta Ayrton Senna. Po predstavení modelu v roku 1989 boli hodnotitelia ohromení. Superautomobil snov Honda sa svojim rivalom postaral o bezsenné noci.

Pohľad spredu na model Honda NSX, štúdiový záber.

Nezameniteľný NSX; superautomobil v každom zmysle.

Trojštvrťový pohľad spredu na vozidlo Honda NSX pri západe slnka.

Sila a ľahkosť: s konštrukciou inšpirovanou prúdovým lietadlom F-16 sa v originálnom modeli NSX prvý raz na svete použila celohliníková pološkrupinová konštrukcia karosérie.