Pohľad zboku na model Honda CR-V Hybrid v meste.

ČO JE i-MMD HYBRID?

Skratka znamená inteligentný pohon s viacerými režimami – pohonná jednotka Honda Hybrid Performance. Je to náš nový hybridný pohonný systém s tromi režimami pohonu: režimom motora (Engine Drive), hybridným (Hybrid Drive) a elektrickým (Electric Drive). Má rýchlu odozvu, je plynulý a úsporný – hybrid, ktorého účinky cítite.

AKO FUNGUJE HYBRIDNÁ TECHNOLÓGIA?

Nižšie uvedené odpovede vám pomôžu pochopiť systém Honda Hybrid Performance. Technika a výhody inteligentného pohonného systému Multi Mode Drive: rôzne režimy, ako vyrába energiu, dobíja batériu a prináša vám príjemnú, tichú a zároveň zábavnú jazdu.

Detailný záber na tlačidlo napájania vozidla Honda CR-V.

Výkon hybridného systému

Ako funguje systém i-MMD?

Inteligentný pohonný systém Multi-Mode Drive je hybridný systém, ktorý kombinuje benzínový motor, dva elektromotory a lítium-iónový akumulátor. V závislosti od prevládajúcich podmienok automaticky vyberá a prepína medzi tromi režimami pohonu na zabezpečenie zachovania optimálneho výkonu a úspornosti za každých okolností.

Aké sú tri režimy pohonu?

A) režim motora (Engine Drive), B) hybridný pohon (Hybrid Drive) a C) elektrický pohon (Electric Drive): A) Režim motora znamená, že vozidlo poháňa benzínový motor – napríklad počas ustálenej jazdy vysokou rýchlosťou. B) Hybridný pohon znamená, že o pohon vozidla sa starajú spoločne benzínový motor a elektromotor, napríklad pri zrýchľovaní. C) Elektrický pohon znamená 100 % jazdu na tichú elektrickú energiu, čo je obvyklé pri rozjazde z pokoja alebo pri jazde nízkou rýchlosťou.

Čo sa stane, keď potrebujem predbiehať?

Na pohon vozidla pri prudkom zrýchlení sa používa súčasne benzínový aj elektrický motor (hybridný pohon), čo minimalizuje krátke oneskorenie, na ktoré ste zvyknutí pri konvenčnom vozidle. Keď máte náladu, pomocou voliča režimov aktivujte režim „Sport”, ktorý poskytuje rýchlejšiu odozvu na plynový pedál.

Kedy vozidlo využíva elektrický pohon (EV)?

V prípade počiatočného zrýchlenia z pokoja a jazdy nízkou rýchlosťou využíva elektrický motor na pohon vozidla energiu z akumulátora. V závislosti od situácie, napríklad zaťaženia vozidla, premávky a typu cesty, je možný dojazd 2 km čisto na elektrinu. Keď je potrebné doplniť energiu, generátor začne dobíjať batériu. To všetko sa deje bez prerušenia a bez potreby zásahu zo strany vodiča.

Čo je to rekuperačný brzdový systém?

Rekuperačný brzdový systém premieňa energiu z brzdenia na elektrickú energiu, ktorá sa nestráca a ukladá sa v akumulátore. Elektromotor pracuje opačne – namiesto použitia energie na otáčanie kolies otáčajúce sa kolesá roztáčajú motor, ktorý vyrába elektrickú energiu.

Detailný záber na model vo vozidle Honda CR-V Hybrid s volantom.

Výhody hybridného systému

Ako sa jazdí v hybridnom vozidle?

Veľmi podobne ako v bežnom vozidle. Naviac je to dokonalý zážitok. Výhodou je lepšia odozva, plynulosť a hospodárnosť. Vďaka systému Honda Hybrid Performance vozidlo plynulo prepína medzi jednotlivými režimami, vďaka čomu systém i-MMD poskytuje vodičovi skutočnú radosť z jazdy.

Aké výhody prináša vlastníctvo hybridného vozidla?

Účinnosť a hospodárnosť. Pri jazde v hybridnom vozidle máte menšiu spotrebu paliva než v bežnom vozidle. Menej spotrebovaného paliva znamená menej návštev na čerpacích staniciach, čo znamená nižšie náklady na benzín. Okrem toho aj nižšie emisie – čo je dobré pre každého.

Detailný záber na pohon i-MMD vozidla Honda CR-V Hybrid.

Nabíjanie hybridného vozidla so systémom i-MMD

Ako nabijem batériu?

Uvoľnite sa – nemusíte robiť nič. Batéria sa nabíja každodenným jazdením a tok energie sa reguluje automaticky. Žiadne zásuvky, žiadne hľadanie nabíjacích miest. Je to stelesnenie jednoduchosti.

Ako benzínový motor nabíja batériu?

Spaľovací motor generuje energiu na nabíjanie batérie prostredníctvom generátora. Úroveň nabitia batérie sa konštantne monitoruje a nabíjanie sa aktivuje automaticky. Ukazovateľ na palubnej doske zobrazuje stav batérie a na 7" LCD monitore informačného rozhrania vodiča umiestnenom vedľa neho sa zreteľne zobrazuje, čo systém i-MMD práve robí.

Ako dlho vydrží hybridné vozidlo?

Máme dvadsaťročné skúsenosti s hybridnými pohonnými jednotkami a na komponenty systému i-MMD poskytujeme záruku 5 rokov alebo 100 000 km – podľa toho, čo nastane skôr.